Prof. dr hab. Jolanta
Sujecka-Zając
Absolwentka
filologii romańskiej Uniwersytetu Warszawskiego, profesor w Instytucie
Romanistyki UW oraz dyrektorka Szkoły Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji
Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego od 2016 roku.
Zajmuje się badaniami związanymi z glottodydaktyką w jej
interdyscyplinarnym kontekście m.in. współczesnymi koncepcjami kształcenia
językowego, rolą i znaczeniem strategii uczenia się dla podniesienia
skuteczności procesu dydaktycznego, miejscem Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego i dokumentów
europejskich w organizacji kształcenia językowego.
Publikacje (wybrane 3):
(2016), Kompetentny
uczeń na lekcji języka obcego. Wyzwania dla glottodydaktyki mediacyjne,
Lublin: wyd. Werset.
(2018) "Les apports conceptuels et fonctionnels du Cadre de Référence pour les Approches
Plurielles des Langues et des Cultures à la didactique du plurilinguisme"
[in :] Małgorzata
Piotrowska-Skrzypek, Marlena Deckert, Nicolas Maslowski (red), Formation et compétences
plurilingues, Lublin: wyd. Werset, s.19-35.
(2018) „L'autorégulation en classe de langue: atout d`un bon
apprenant" [in:] Joanna Cholewa, Małgorzata Kamecka, Urszula Kochanowska (red.), Nauczyciel, język, kultura. Studia oferowane Barbarze Głowackiej,
Białystok: wydawnictwo Prymat, s. 47-61.
|