KONCEPCJA PRACY I NASZA MISJA Gwarantujemy bardzo dobrą jakość naszych szkoleń dzięki udziałowi wysokiej klasy specjalistów z ośrodków uniwersyteckich oraz budujemy płaszczyznę spotkań i wymiany doświadczeń w dobrej, przyjaznej atmosferze, która sprzyja rozwiązywaniu trudnych problemów edukacyjnych, z jakimi borykają się nauczyciele.Proponujemy szeroką ofertę programową i edukacyjną: zapraszamy do współpracy specjalistów z danej dziedziny (autorytety naukowe z uniwersytetów w Polsce i we Francji). Prowadzimy szkolenia w oparciu o potrzeby uczestników oraz zalecenia ministerialne: każde szkolenie poprzedza badanie potrzeb uczestników i po wnikliwej analizie wybieramy prowadzącego zajęcia. Zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi, aby zachęcić uczestników do autorefleksji, do dalszych poszukiwań. Umożliwiamy dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem zarówno w czasie zajęć jak i w sieci. I. NASZA MISJA Działalność naszej placówki edukacyjnej opiera się na koncepcji człowieka wynikającej z zasad filozofii personalistycznej Jacques'a Maritain'a. Zgodnie z tą filozofią w każdym z nas istnieje żywotne i aktywne źródło poznania, które przede wszystkim nauczyciel – wychowawca powinien respektować. A więc naturalna aktywność umysłowa ucznia oraz intelektualne kierownictwo ze strony nauczyciela – wychowawcy, składają się na nauczanie i wychowanie. Nauczyciel jest tym, który pobudza to wewnętrzne źródło kreatywności przez prowadzenie ucznia do rozwoju osoby, przez wychowanie do panowania nad sobą, do ofiary z siebie, do wysiłku ku osobistej doskonałości, ku miłości. Czyli:
II. NASZE WARTOŚCI 2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, wzajemna pomoc i wsparcie: pobudzamy, wspieramy, zachęcamy do działania. Budujemy atmosferę życzliwości i wzajemnego zaufania. Te wartości ożywiają współpracę zarówno w gronie pracowników Centrum Edukacji EDUZ, jak również wśród uczestników szkoleń. 3. Uczenie się przez całe życie – to nieodzowny element troski o własny rozwój, który pozwala sprostać wyzwaniom współczesnego świata i edukacji. 4. Współpraca przy planowaniu, organizacji i realizacji naszych działań edukacyjnych oraz w zarządzaniu placówką: jej efektem jest wysoka jakość oferty EDUZ oraz stały rozwój zawodowy jej pracowników. 5. Współpraca z innymi: utrzymujemy osobisty kontakt z uczestnikami szkoleń po to, aby zauważyć i odpowiedzieć na ich problemy i trudności. Od początku nasze działania edukacyjne opierały się na współpracy ze szkołami, uczelniami wyższymi, stowarzyszeniami, organizacjami w Polsce i w innych krajach europejskich, co stanowi istotną wartość naszej działalności edukacyjnej. III. OBSZARY DZIAŁALNOŚCI Naszą ofertę edukacyjną kierujemy do :
IV. JAK ORGANIZUJEMY PROCESY EDUKACYJNE? Istotne dla nas jest takie organizowanie procesów edukacyjnych, aby były one odpowiedzią na rzeczywiste potrzeby uczestników oraz wypływały z zaleceń MEN i Kuratorium Oświaty. Mamy na celu wspomagać rozwój zawodowy osób, szkół i organizacji, które uczestniczą w naszych szkoleniach. Stąd:
V. JAK UPOWSZECHNIAMY KONCEPCJĘ NASZEJ PRACY? Centrum Edukacji EDUZ upowszechnia koncepcję swojej pracy podczas przygotowania i realizacji zaplanowanych form doskonalenia, przez budowanie sieci współpracy, na naszej stronie internetowej, w materiałach informacyjnych i dydaktycznych oraz przez podmioty zewnętrzne z którymi współpracujemy: Uniwersytet Warszawski, UKSW, prywatne wyższe uczelnie, a przy organizacji szkoleń międzynarodowych: FRSE, międzynarodowe stowarzyszenia. |