SZKOLENIA dla RAD PEDAGOGICZNYCH Zapraszamy do zapoznania się z tematyką szkoleń na rok 2019/20: Warsztat pracy nauczyciela 1. Głos – Twoje narzędzie pracy.2. Zachowania
ryzykowne uczniów - jak rozumieć, jak przeciwdziałać? 3. Relacja
nauczyciel - uczeń - wybrane aspekty. 4. "Trudny
rodzic" w szkole. 5. Co
to jest i jak rozwijać inteligencję emocjonalną? 6. Jak
poprawić swoją asertywność? 7. Różnice
psychiczne między kobietą i mężczyzną. 8. Uwarunkowania
rozwoju osobowości dzieci i młodzieży. 9. Stres
- jak sobie z nim radzić? 10. Siedem
zasad wychowania wg Profesora M. Gogacza. Nauczyciel, uczeń, rodzic 1. Zachowania
ryzykowne uczniów - jak rozumieć, jak przeciwdziałać? 2. Praca
z uczniem trudnym. Jej uwarunkowania w społeczności szkoły. 3. Relacja
nauczyciel - uczeń - wybrane aspekty. 4. "Trudny
rodzic" w szkole. Profilaktyka w szkole 1. Profilaktyczne zadania i możliwości szkoły.2. Zachowania ryzykowne uczniów - jak rozumieć, jak przeciwdziałać? 3. Umiejętności dydaktyczne nauczycieli jako czynnik profilaktyczny. 4. Nasze dzieci w dżungli życia. Jak pomóc im przetrwać? (scenariusz wywiadówki profilaktycznej). 5. "Smak życia czyli debata o dopalaczach". Uniwersalna wersja programu profilaktycznego. 6. Krótkie interwencje profilaktyczne w wykonaniu nauczycieli. 7. Budowanie wspólnoty szkolnej jako profilaktyka przemocy. 8. Narkotyki i dopalacze(NSP) - zjawisko i uwarunkowania. Postępowanie w sytuacjach zagrożeń i ryzyka. 9. Cyberświat - szanse i problemy. Od teorii do praktyki. 10. Szkoła w epoce ponowoczesnej. Wychowanie jako rozwój. Projektowanie i ewaluacja szkoły 1. Projektowanie ewaluacji wewnętrznej zgodnie z nowymi zasadami sprawowania nadzoru pedagogicznego.2. Projektowanie działań podnoszących efekty kształcenia z uwzględnieniem wymagań wobec szkół i placówek z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 sierpnia 2015 r. 3. Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów zgodnie z założeniami podstawy programowej. 4. Konstruowanie zadań sprawdzających osiągnięcia uczniów z wykorzystaniem metodologii konstruowania zadań egzaminacyjnych. 5. Sprawdzanie osiągnięć szkolnych uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych – podstawowe zasady. 6. Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do podnoszenia jakości pracy nauczyciela. 7. Monitorowanie realizacji podstawy programowej zgodnie z założeniami nadzoru pedagogicznego. 8. Od podstawy programowej do planu dydaktycznego nauczyciela. 9. Pomiar dydaktyczny. Zasady tworzenia testów szkolnych. 10. Kompetencje kluczowe w edukacji. Warunki organizacji:
Zapraszamy! centrum274@gmail.com lub tel. 609 111 382
|